Monday, March 30, 2009

Too Much of a Good Thing? Never

100_0474

     It has never been easy for me to edit, subtract, or adhere to the theory that less is more. My father would say I ‘come by it honest’. All of the women in my family have enjoyed QUANTITY. All of the collectors out there know what I am talking about.

     My daughters used the bolt of zebra fabric in the above photo to drape serving tables at my retirement dance. It has future uses- I just know it.

     Hmmm. But I also have this wonderfully soft chenille ottoman from Ross-

100_0469

and two of these.

100_0475 

     There are other things in the room-

after all, More is More.

3 comments:

Amy - aka Vintage Chicken said...

Thanks so much for visiting my blog! I was excited to stumble upon your's and will certainly make it one of my daily reads.

The Stylish House said...

Laura,
I like this zebra footstool alot. I am also sure you will figure out something wonderful you can do with the fabric from your party. I want to mention my good friend; Anne could be your sister. Every time I see your photo for a minute I think it is her! I hope you are enjoying your retirement, my sister retired from teaching this year also. She is having fun traveling, taking craft classes, and enjoying herself thoroughly.

Unknown said...

بعد ذلك تُوضع قطعة من الجبن أو الفول السودانيّ على القنينة، وعند حضور الفار ليأكل الطّعام سيسقط في الماء ويغرق، ثمّ يجبُ التخلّص منه. صنع مِصيدة من الكرتون: وذلك بإحضار صندوق كرتونيّ وعمل ثقب في داخله ووضع الجبنة أو أيّ نوع من الحبوب في الجزء الآخر من الصندوق وربط الحبل في جانب الصندوق وربط بأيّ شيء ثقيل لا يمكن تحريكه بسهولة بجانب المكان الذي يوجد به الفأر، ووضع صندوق آخر في مُنتصف الطّريق حتى يتمّ تحقيق توازن بين الصّندوقين، وعند حضور الفأر لأخذ الطّعام سيسقط الصّندوق ويأتي دور الشّخص الذي يرغب بالتخلّص من الفأر بشدّ الحبل حتى يأتي الصّندوق الأول على الصّندوق الآخر. وسائل أُخرى: الفئران تتمتّع بذكاء كبير، لذلك يجبُ إعطاؤها الثّقة بوضع الطّعام لها دون مِصيدة في البداية، ومن ثمّ تتمُّ إضافة المِصيدة بعد فترة من الوقت، وعندها سيكونُ الفأر قد فقد حذره للالتقاط الغذاء الذي يُترَك له، وعندها يُمكن القضاء عليه والتخلّص من هذه المُشكلة، وإذا باءت المُحاولات الأولى بالفشل فإنَّ من المُمكن اللّجوء إلى وسائلَ بديلةٍ؛ مثلَ إحضار الغاز السّام الذي يستنشقه الفأر فيموت وهو غاز ثاني أُكسيد الكربون، أو استعمال أنواعٍ أُخرى من السّموم التي تأتي على شكل أقراصٍ أو موادّ أُخرى، إلا أنَّه من الضروريّ الحذرُ في استعمال مثل هذه المواد الكيميائيّة لخطرها على الإنسان، ويجبُ اللّجوء إليها تحتَ إشراف شخصٍ مُختصّ فحسب.
شركة مكافحة حشرات
شركة مكافحة النمل الابيض بالقطيف
شركة رش مبيدات بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف

 

design + development by kelly christine studio